sobota, 17 sierpnia 2013

Keane "Strangeland" - recenzja

Patryk: Keane jest zespołem który umie tworzyć niesamowite melodie,które po prostu chce się słuchać.Słysząc w Tv singiel Silenced By The Night zostałem oczarowany muzyką tego zespołu,więc postanowiłęm przyjrzeć się tej jakże cudownej płycie.



Tracklista :
 1. You Are Young
 2.Silenced By The Night
 3.Disconnected
 4.Watch How You Go
 5.Sovereign Light Cafe
 6.On The Road
 7.The Starting Line
 8.Black Rain
 9.Neon River
 10.Day Will Come
 11.In Your Own Time
 12.Sea fog

Według Patryka:10/10
Płytę Strangeland otwiera You Are Young kawałek z chwytliwą melodią i łatwo wpadającym refrenem. Silenced By The Night urzeka swoim klimatem nie bez powodu wybrano go na singiel ,idealnie się do tego nadaje. Disconnected jest kawałkiem którą mocną stroną jest pianino. Watch How You Go jest balladą, przy której można się rozmarzyć,perkusja lekko przygrywa razem z pianinem. Sovereign light Cafe to trochę żywszy kawałek, bije od niego przebojowość,na początku trochę spokojny za chwilę troche przyspiesza,aż chce się śpiewać z wokalistą, On The Road zaczyna się dźwiękiem pianina potem dołącza perksuja i wokal,ten kawałek mi towarzyszył w drodze do szkoły każdego ranka. The Starting Line to kolejna ballada na płycie,jak pierwszy raz ją usłyszałem to od razu spodobała mi się.Subtelna,wręcz urzekająca, Keane naprawde umią stworzyć bardzo dobre utwory,które chwyta za serce a jednocześnie potem chcę się częściej do nich wracać. Day Will Come przykuł moją uwagę głównie za sprawą perkusji która wystukuje rytm przez cały kawałek,refren natomiast jest przebojowy. Sea Fog opiera się na pianinie i wokalu,kawałek który idealnie zamyka jakże tą cudowną płytę. 10 należy się tej płycie,jest to bardzo dobra płyta,każdy utwór mógłby się stać singlem. Brawo Keane !! Mam nadzieje ze następna płyta będzie tak cudowna jak Strangeland!


ODSŁUCH ALBUMU :



Zdaniem KUBARCA99 : 9\10
 "Strangeland" to cudna płyta, zawierająca tyle tego keanowskiego magicznego proszku zwanego też kapitalnymi nagraniami, że aż się z niej wysypuje. Już pierwszy "You Are Young" daje przeczucie, że ta płyta będzie przebojowa jak żadna inna. Potwierdzają to choćby utwory takie jak ponadczasowy "Silenced By The Night", który zastępuje na tej płycie znany już nam z "Hopes And Fears" hit "Everybody's Changing" czy drugi singiel "Disconnected", który kojarzy mi się z deszczowymi dniami wiosny :) Dalej piękne, balladowe "Watch How You Go" i rytmiczne "Sovereign Light Cafe", które imponują mi nie mniej niż pierwsza "trójka". Jeszcze szybkie "On The Road", wolniejsze,ale za to z przepięknym refrenem "The Starting Line", ale stop,stop,stop.. To nagranie prawie, że zatrzymuje czas jest po prostu uwieńczeniem geniuszu Keane na "Strangeland". "Black Rain" jest ciekawe, ale dla mnie zaczyna się dopiero od refrenu. Może być, powiedziałbym. Podobnie jest z "Neon River", ale ją po prostu lubię bardziej. Chyba za klimat. Natomiast "Day Will Come" już w całości jest fantastyczny. Pewnie dlatego, że zespół w nim nieco przyspiesza. W "In Your Time" z dobrej strony pokazują się klawisze (strasznei mało o nich wspominałem, a przecież na całej płycie mają niemalże kluczowe znaczenie). Refren powala z nóg. I kolejny kawałek na + :) I na koniec jeszcze "Sea Fog" idealnie podsumowujący i zamykający ten genialny album :)
 Czemu nie ideał? Bo słuchając płyt Keane wydaje mi się, że idealna będzie dopiero następna płyta. I tak jest również w tym przypadku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz